caramel_1405603147.jpg_284x177

A tizenkettedik részben az egyik legtehetségesebb énekes-zeneszerzőnk, Molnár Ferenc Caramel életrajza következzen:

Molnár Ferenc „Caramel” (Szolnok, 1982. február 1.) Fonogram-díjas magyar énekes. A TV2 Megasztár című tehetségkutató műsorának 2. szériájának győzteseként vált népszerűvé.

Molnár Ferenc Caramel 1982-ben született Szolnokon. 16 és fél éves koráig (1998) Törökszentmiklóson élt édesanyjával, nevelőapjával és 3 testvérével. Élete akkor változott meg gyökeresen, mikor öccse egy autóbalesetben életét vesztette, a szülők kapcsolata pedig a szörnyű tragédia miatt megromlott. Feri 17 évesen (1999) elhatározta, hogy elhagyja a szülői házat, és önálló életet kezd. Sajnos munkája nem mindig akadt Caramelnek, ha pedig mégis, leginkább cipekednie kellett. Akkoriban jelentkeztek gerincproblémái - kiderült, hogy porckorongsérve van - ami miatt kés alá kellett feküdnie. Az első Megasztárt a kórházból nézte végig, amire azért nem jelentkezett, mert azt hitte, sztárcsapatot akarnak összeállítani.

Caramel régóta foglalkozik a zenéléssel, rengeteg saját szerzeménye van. Demóival már végigjárta a nevesebb kiadókat, ahol sorra elutasító választ kapott. Volt, aki azt tanácsolta, hogy Molnár Ferencként írjon inkább könyvet. A Caramel becenevet egyik barátja ragasztotta rá - félig gúnyosan, félig viccesen - de azt egyikük sem sejtette, hogy nemsokára ezen a néven fogja ismerni az egész ország.

2004 őszén beadta a jelentkezési lapját a Megasztár induló 2. szériájába. Caramel már a show elején nagy népszerűségre tett szert a Megasztár-rajongók körében, amiben az is segített, hogy ő volt az egyik, Bartók Eszter mellett, akinek a számát játszották a rádiók. Közben sajnos kiújult a gerincsérve, ezért kevesebbet táncolt.

2005. április 30-án 12 000 ember előtt énekelt a Papp László Arénában. A szavazók Palcsó Tamás ellenében, 60-40% arányban őt hozták ki győztesnek. Caramel amellett, hogy elkészíthette első lemezét, egy lakás és egy autó boldog tulajdonosa is lett. Az eredményhirdetés után elénekelte a slágerré vált Szállok a dallal című számot. A Szállok a dallal című slágerének angol nyelvű feldolgozása Amerikába is kijutott, felkerült Walter Belcher lemezére.

2005-ben jelent meg Caramel első lemeze A döntőkben elhangzott dalok címmel, melyen Caramel a Megasztár döntőiben énekelt legjobb dalai hallhatók.

Még ugyanebben az évben jelent első önálló albuma Nyugalomterápia címmel, amelyre már több saját dala is felkerült. Az album egy hét alatt aranylemez lett, mára pedig már kétszeres platinalemez. Az albumról két kislemez jelent meg: a Szállok a dallal és a Várt váratlan című dalokból.

A Megasztár 3. szériájában Szabó Eszterrel duettezett. Ezt megelőzően a műsor karácsonyi adásában és végül a fináléban is fellépett.

December 21. és 22-én tartotta első lemezbemutató koncertjét, ahol meghívott vendégként Lerch István, Bartók Eszter és Pápai Joci is jelen voltak.

2006-ban jelent meg második albuma Újrahangolva címmel. Az albumról három kislemez jelent meg: a Mennem kell, a Párórára és a Te vagy aki kell című dalokból. Ez utóbbi dal videoklipje Londonban készült.

2008-ban Caramel a Megasztár negyedik szériájában vendégelőadóként énekelt, először Tóth Lüszivel, majd a fináléban Fekete Dáviddal.

2008-ban Caramel új kislemezzel és videoklippel jelentkezett amely a Maradjon így című dalból készült.

2010. március 12-én jelent meg Caramel harmadik önálló albuma, Lélekdonor címmel, amin megtalálhatók a Maradjon így és a Tóth Lüszivel készült A dal nem hagy el című 2008-as dalai.

2011-ben részt vett a Nagy Duett című műsorban. Partnerével, a csinos Trokán Nórával megnyerték a vetélkedőt.

2011. december 21-én megjelent 4. önálló lemeze Vízió címmel, melyen 11 új dal hallható az énekestől! Utazást tesz ezen az albumon a rock és rap világában, mely újdonság a dalszerzőtől.

2011. december 29-én tartotta első önálló nagyszabású Szuperkoncertjét a Syma csarnokban, melyet évek óta először neki sikerült teljesen megtöltenie.

Abban a különleges helyzetben részülhet az énekes, hogy a Megasztár 6. szériájának egyik zsűritagja lehet. S mindez azért érdekes, hisz a ennek a tehetségkutatónak a 2. szériáját ő maga nyerte meg.

A 2012-es Eurovíziós Dalverseny magyar előválogatóján vett részt, ahol a döntőben a legjobb négy között végzett, habár nem Ő vett részt a bakui versenyen.

2012-ben elindult Magyarországon is The Voice tehetségkutató műsor, melyben mint mester vett részt.

2012. december 7-én telt házas koncertet adott a Budapest Sportarénában a Kodály Filharmónikusokkal kiegészülve, melyen legnagyobb slágerei hangzottak el szimfónikus formában.

Mindent elmond ennek a nagyszerű srácnak az életéről és lelkéről az alábbi saját szerzeményének szövege:

Szállok a dallal

Gyermekként álmodtam és azt hittem úgy lesz,
hittem az életben és nem fájt a szívem.
Tudtam, hogy én váltom meg majd a világot,
láttam a jövőmet és semmi sem bántott.

Lelkemben mindig ott volt valami dallam,
tudtam, hogy elmondhatok bármit egy dalban,
és hogy ha szeretném elszállok innen,
ez a dal majd repít, a szárnyán visz engem.

De miért csak én repüljek, hogyha más is szállhat,
De miért ne adjak dalban szárnyat, az egész világnak.

Ez a dal most száll, és lehet, hogy téged megtalál,
így megismerhetsz engem, hogy mi az, amire szívem vár,
én is szállok e dallal, magasan repülök most feléd,
neked adom e dalt és vele együtt a szívem is tiéd.

Csalódtam sokszor már és sok mindent bánok,
a mélyből én inkább a magasba vágyom.
Hiába mondanád, hogy nem hiszel bennem,
én akkor is tudom majd, hogy mit kell tennem.

Addig amíg szól a dal, az én szívemben,
addig gondolatban szárnyalok a fellegekben.

Mindig várok rád, míg van elég erő a szívemben,
soha nem adom fel, ne is kérd, ezt nem teszem,
mindig harcolok érted, küzdeni fogok, míg bírja szívem
nem adom fel, hiszen mindig küzdeni kell.

Forrás:

Wikipédia

https://www.facebook.com/caramelmusic.hu?fref=ts

 

 

Szerző: Skeptica  2014.07.17. 15:19 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://zsidomagyarok.blog.hu/api/trackback/id/tr456517005

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása